torsdag den 27. september 2007

En glædens dag på farmen

Den 27. september 2007 - har jo gået og "luret" lidt på hende Hekla - hun burde være kommet i brunst nu, hvis hun ikke er i fol. Da hun samtidig stod med et hævet bagben, så valgte jeg at ringe til dyrlægen i dag.

Og sørme om ikke den lille dame er i fol - mig som troede, hun havde en efterårsdepression!
Så er hun "bare" gravid - hun er altså vildt underlig. Hun stod fuldstændig stille under scanningen (det havde jeg ikke forventet!) - og bagefter blev hun bare stående, faldt ligesom "i staver", så jeg måtte bogstavelig talt skubbe hende ind i boksen!
Hun er ca. 20 dage henne i sin drægtighed - håber hun holder på det lille foster.

Så om alt går vel, så skulle der gerne komme 2 føl ud af det til næste sommer.
Min anden hoppe, Raudstjarna, er jo scannet i fol - hun skal håndprøves en af dagene mhp. forsikringen.

Ingen kommentarer: